خاطرات فرمانده نیروی انتظامی از 22 بهمن 57
 
منجی

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که روز 22 بهمن 57 مشغول چه کاری بودید، گفت: در آن زمان منزل ما در خیابان دماوند قرار داشت و در پایان شب 21 بهمن‌ماه که درگیری گارد شاهنشاهی و ماجرای همافران در جنوب پادگان نیروی هوایی کماکان ادامه داشت، من از قم به تهران آمدم.

وی ادامه داد: در آن زمان مسجد محله ما که در 30 متری نارمک واقع شده بود با یکی از ستون‌های تیپ همدان درگیر شد و من به یاد دارم که در آن شب مردم و اهالی محله با استفاده از سلاح‌هایی که از پادگان‌ها به دست آمده بود با این ستون درگیر شدند و با کوکتل‌مولوتف تانک‌ها و نفربرهای این ستون را آتش زدند.

فرمانده ناجا در ادامه خاطرات خود از روز 22 بهمن‌ماه افزود: من به همراه دوستانم اسلحه به دست در پشت یک موتورسیکلت از صبح روز 22 بهمن در خیابان‌های تهران گشت‌زنی می‌کردیم و به یاد دارم که در آن روز به زندان اوین و پادگان عشرت‌آباد سابق سرکشی کردیم.

احمدی‌مقدم با شیرین خواندن خاطرات آن روز گفت: آن روزها تمامی جوانان با اطلاع از کوچکترین درگیری در هر نقطه شهر با موتورسیلکت، خودرو، وانت و یا هر وسیله ممکن دیگر، خود را به نقطه درگیری می‌رساندند تا در این پیروزی سهیم باشند.

وی در پایان خاطره خود با ادای احترام نظامی، جمله «من یک انقلابی‌ام» را بر زبان آورد.


آپلود عکس رایگان و دائمی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منجی و آدرس monji92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 39
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 846
بازدید کل : 166113
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 63
تعداد آنلاین : 1



آپلود عکس رایگان و دائمی