در ماه ترین ماه سال فرهنگ، به دیدن سریال اقتباس شده آمریکایی بنشینیم؟
 
منجی

 

از همان ابتدا با دیالوگ به دیالوگ فیلم رابطه برقرار نکردیم. با صحنه آرایی ها، گریم بازیگران و مدل حرف زدن شخصیتهای داستان نتوانستیم یکرنگ شویم. شخصیتهای متمول و اغلب خوشحال فیلم، نمی گذاشتند تا با سریال همزادپنداری کنیم. اصلا از همان ابتدا داستان را متعلق به خودمان نمی دانستیم....همه اینها صحبتهایی است که در روزهای اخیر در خصوص سریال "هفت سنگ" می شنویم.سریالی که با دوجین بازیگر توانمند و نام آشنای سینما و تلویزیون کشور، این شبها و پس از اذان مغرب و افطار روزه داران، از شبکه سه پخش می شود. سریالی که تبلیغات خوش آب و رنگ آن، تماشای یک سریال جذاب و آموزنده را به مخاطبان خود نوید می داد.

 اما حالا چه شده که تنها پس از گذشت پخش کمتر از ده قسمت از این مجموعه تلویزیونی، بازخوردهای منفی آن به شدت در حال افزایش است؟ شاید اصلی ترین دلیل این بازخورد منفی آن باشد که مردم مومن و دیندار کشور ما، در ماهی که بیشترین حاجات خود را از درگاه خداوند، در آن طلب می کنند، منتظر تماشای مجموعه ای هستند که چیزی به آنها و معلوماتشان بیفزاید. شاید دلیل آن این باشد که نسخه بومی و وطنی یک ایده را دوست دارند. مردم کشور ما قطعا نمی خواهند در ماه ترین ماه سال، به دیدن و آموختن سریالی بنشینند که پلان به پلان، سکانس به سکانس و دیالوگ به دیالوگ آن، تقلید و اقتباس کامل از یک سریال "آمریکایی" است.سریالی که حتی در خود آمریکا هم با استقبال مردم روبرو نشد و جزو مجموعه های تلویزیونی دسته چندمی این کشور محسوب می شد.

 

 

اگر فیلنامه اقتباسی باشد، صحنه آرایی ها اقتباسی باشد، دیالوگ ها و حتی میمیک های چهره بازیگران تقلید محض باشد، چگونه ما می توانیم با یک روسری بستن بر سر خانم بازیگر، مدل بومی یک فیلم را بسازیم؟ آن هم در ماه رمضان، ماهی که گرمای خانواده و اجتماع در آن به شدت بیش از ماههای گذشته است، ماهی که دینداران بیشترین استعداد آموختن در آن را دارند. کدام عقل سلیمی به ما می گوید که اگر یک مجموعه تلویزیونی در کشوری جواب نداده و طرفداران معدودی داشته، حالا می تواند در یک کشور دیگر بیننده های چند ده میلیونی داشته باشد؟

ما باید با خودمان رو راست باشیم و حداقل برای خودمان دلمان بسوزد. مردم دیندار و معتقد ایران زمین در ماه مبارک رمضان، می خواهند برنامه هایی را تماشا کنند که به درک و فهم بیشتر آنها از زندگی بیفزاید، آنان را در ادامه مسیر پر پیچ و خم زندگی راهنمایی کند، توقعات آنها را از خودشان بالا ببرد و امثالهم...

در هر صورت در این میان همچون دفعات مکرر گذشته، ذکر این نکته نیز جای تامل فراوان دارد که مسئولان رسانه ملی که از چند هفته پیش از ماه مبارک رمضان، مدام از برنامه های متنوع و آموزنده صدا و سیما در ماه مبارک رمضان حرف می زدند، چگونه گذاشتند پای یک سریال اقتباسی به سفره های افطار مردم روزه دار ما باز شود؟


آپلود عکس رایگان و دائمی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منجی و آدرس monji92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 860
بازدید کل : 166127
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 63
تعداد آنلاین : 1



آپلود عکس رایگان و دائمی